https://shahrvaeghtesad.ir

آذربايجان شرقيانتخاب یک رئیس برای شورای شهر دوره پنجم کلانشهر تبریز
شناسه خبر :1453
شنبه, 17 آگوست 2019
1209 بازدید
پ

تبریز یکی از شهرهای مهم تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی – اقتصادی آذربایجان و کل ایران و حتی منطقه قفقاز می باشد. نقش تبریز در پایتخت نشینی، ولیعهد پروری، هاب اقتصادی و هاب زمینی و هوایی همچنان در یاد و خاطره هاست. همچنین نقش تبریز در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنان غرور […]


تبریز یکی از شهرهای مهم تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی – اقتصادی آذربایجان و کل ایران و حتی منطقه قفقاز می باشد. نقش تبریز در پایتخت نشینی، ولیعهد پروری، هاب اقتصادی و هاب زمینی و هوایی همچنان در یاد و خاطره هاست. همچنین نقش تبریز در انقلاب مشروطه، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس همچنان غرور انگیز و تحسین برانگیز است.

اما این روزها تبریز حال خوشی ندارد. مدیران شهری در تبریز بدون یک دکترین توسعه شهری، در تکاپو هستند ولیکن انتظارات گذشته، حال و آینده تبریز را برآورده نمی سازند.

با اجرایی شدن قانون شوراهای اسلامی شهر، تبریز مدیریت جدیدی را در حال تجربه کردن می باشد. بافت جمعیتی شهر تبریز، انگاره های سیاسی – اجتماعی مردم در میزان مشارکت انتخاباتی نقش اساسی ایفاء نموده و اعضای شورای اسلامی شهر تبریز از یک توزیع نرمال برای توسعه برخوردار نبوده است.

شورای اسلامی شهر تبریز همچنان جولانگان گروه های سیاسی – اجتماعی، حاشیه نشین ها و نگاههای حرفه ای به شهرداری بوده است.

با همه اینها این روزها، پنجمین دوره شورای اسلامی شهر برای سال سوم خود به دنبال انتخاب رئیس جدید می باشد. از یک سو شهرام دبیری و از سوی دیگر عبدالله تقی پور، علی آجودان زاده و سعید نیکوخصلت به دنبال جلب آرای دیگر اعضا هستند. هر چند شکور اکبرنژاد امروز رئیس شورای اسلامی شهر تبریز است ولیکن علی الظاهر همه به کناره گیری وی رای مخفی داده اند.

اینکه کدام یک از این افراد ریاست شورای اسلامی شهر تبریز را بر عهده بگیرند با آن گذشته پر افتخار تبریز باید سنجیده شوند. تبریز با انتخاب یک رئیس جدید برای شورای اسلامی شهر، می بایست شهردار را به چالش مثبت قوی تری بکشاند. شورای اسلامی شهر را به خوبی مدیریت نماید و در جلسات ملی و استانی نقش و کارکرد تبریز را به نحو احسن تبیین نماید.

آمار و اعداد و ارقام و گذشته و حال این افراد کاندیدای ریاست شورا کمی متفاوت و غیر هم وزن و انحراف معیار بیشتری نسبت به همدیگر دارند. از یک سو شهرام دبیری که تا امروز سکان دار همه فعالیت های ریز و درشت شهرداری تبریز و شورای اسلامی شهر تبریز بوده است و در دیگر سو سه عضوی که همین اولین دوره عضویت در شورا را دارند و هم اینکه دارای صبغه سیاسی هم هستند. از لیست امید هست تا لیست اصول گرایی.

آیا شهرام دبیری این دفعه تیر خلاص را می زند و سکاندار ریاست شورای شهر تبریز می شود یا بازی را به جوان تر ها می بازد و زلزله ای دیگر رخ می دهد؟

شنیده ها حاکی از آن است که اگر شهرام دبیری ریاست شورای اسلامی شهر تبریز را بر عهده بگیرد یعقوب هوشیار را جایگزین ایرج شهین باهر شهردار فعلی شهر خواهد نمود. این راهبرد در نوع خود استراتژیک و نانوشته هست فعلا.

با همه اینها باید نشست و منتظر ماند چیزی که امروزه هم مد هست و هم یک راهبرد.

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ALLCHANNELS

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE