https://shahrvaeghtesad.ir

آذربايجان شرقيبیانیه دانشجویان در رابطه با دستگیری رئیس شورای شهر تبریز
شناسه خبر :1917
پنج‌شنبه, 4 ژوئن 2020
1421 بازدید
پ

به گزارش آناج، در پی بازداشت رئیس شورای شهر تبریز به اتهام فساد مالی، شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تبریز، با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی دقیق به اتهامات وارده و شفاف‌‌سازی آن در افکار عمومی شد. متن بیانیه به شرح ذیل است: بسم الله الرحمن الرحیم امروز کشور ما نیازمند فضایی است که در آن همه اقشار جامعه از صحت […]


به گزارش آناج، در پی بازداشت رئیس شورای شهر تبریز به اتهام فساد مالی، شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تبریز، با صدور بیانیه‌ای خواستار رسیدگی دقیق به اتهامات وارده و شفاف‌‌سازی آن در افکار عمومی شد.
 
متن بیانیه به شرح ذیل است:
 
بسم الله الرحمن الرحیم

امروز کشور ما نیازمند فضایی است که در آن همه اقشار جامعه از صحت و سلامت ارتباطات حکومتی، امانت و صداقت متصدیان امور مطمئن بوده و احساس امنیت و آرامش نمایند. اگر دست مفسدان و سوءاستفاده‌کنندگان از امکانات بیت‌المال قطع نشود و اگر امتیازطلبان و زیاده‌خواهان پرادعا و انحصارجو طرد نشوند، همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد.

شهرام دبیری

دستگیری مدیران ارشد شهرداری و شورای شهر تبریز خبری بهت‌آور برای خطه فساد ستیز آذربایجان است

در چنین فضایی، احضار و بازداشت چندین تن از مدیران ارشد شهرداری و شورای شهر تبریز در دوره‌های متوالی اخیر ازجمله رئیس شورای شهر، تعدادی از اعضای شورای شهر و شهردار سابق تبریز و جمعی از مدیران ارشد و شهرداران مناطق فعلی تبریز در رابطه با شائبه فساد، خبری خوش از بُعد مبارزه با فساد اقتصادی و برخورد با دانه درشت‌ها اما بهت‌آور برای خطه فساد ستیز و عدالت‌خواه آذربایجان است. 

به واقع جای تعجب است، در برهه‌ای که دشمن سنگین‌ترین تحریم‌ها را بر ملت مقاوم ایران اعمال نموده و مردم تحت فشار اقتصادی و معیشتی می‌باشند، نهادهایی همچون شورای شهر و شهرداری که می‌بایست خط مقدم خدمت‌رسانی به مردم باشند و نفرات پاکدست با روحیه جهادی به‌دنبال حل مسائل مردم باشند، وقایعی از این دست اتفاق می‌افتد و موجبات یأس و بدبینی مردم به نظام و انقلاب را مهیا می‌سازد.

افرادی که شائبه فساد در موردشان وجود دارد چگونه سال‌های متمادی در مسوولیت‌های مهم فعالیت نموده‌اند؟! 

برای بسیاری از مردم سوال است که چگونه افرادی که شائبه فساد در موردشان وجود دارد در سال‌های متمادی در مسوولیت‌های مهم و تاثیرگذاری در سطح استان و کشور فعالیت نموده‌اند؟! 

حضور افراد با شائبه ارتباط با فساد در مناصب و جایگاه‌های مختلف مدیریتی در طول سالیان متمادی و مسوولیت‌های فعلی آنان نکته قابل تأملی است که امکان ایجاد رانت، نفوذ و فساد را در حوزه‌های گوناگون کشور متصور می‌سازد و ضرورت تحقیق و تفحص گسترده پیرامون نکته ذکر شده توسط دستگاه‌های مسوول را کاملا ضروری می‌سازد.

مردمی با وجود مشکلات اقتصادی، وجود فساد در مراکز مهم را برنخواهند تابید

مسوولان و کارگزاران حکومت در نهادها و دستگاه‌های مختلف بدانند، مردمی که با تمام وجود سختی‌های ناشی از مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند، وجود فساد در این مراکز مهم را بر نخواهند تابید. 

از اعمال نفوذ صاحبان قدرت و ثروت در روند دادرسی جلوگیری شود

بر این اساس، شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های بزرگ تبریز ضمن تشکر از دستگاه قضایی و سازمان اطلاعات سپاه بابت ورود به این مسئله مهم، از ریاست محترم قوه قضائیه، رئیس‌کل دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب استان و سازمان اطلاعات مصرانه انتظار دارد ضمن رسیدگی دقیق به اتهامات وارده و شفاف‌‌سازی آن در افکار عمومی، از اعمال نفوذ صاحبان قدرت و ثروت در روند دادرسی جلوگیری نموده و مُرّ قانون و عدالت علوی را در مورد ایشان اجرا نمایند و در این راستا اطلاع‌رسانی مکفی و به‌موقع را حق ملت بزرگوار ایران می‌داند.

در پایان متذکر می‌شود، بسیج دانشجویی به‌عنوان فرزندان انقلاب و ملت این روند را تا سرانجام احقاق حقوق از دست رفته پیگیری خواهند کرد.

والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته

بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان

بسیج دانشجویی دانشگاه هنر اسلامی تبریز

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان استان آذربایجان‌شرقی

بسیج دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان آذربایجان‌شرقی

بسیج دانشجویی دانشگاه علمی و کاربردی استان آذربایجان‌شرقی

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ALLCHANNELS

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE