https://shahrvaeghtesad.ir

اخبار شهرداریهاتامین منابع مالی پایدارمناسب و صحیح پروژه‌ها، دغدغه شهرداری‌های کشور
شناسه خبر :1837
دوشنبه, 9 دسامبر 2019
1031 بازدید
پ

تامین مالی مناسب و صحیح پروژه‌ها یکی از الزامات و اولویت‌های سازمان‌ها و به خصوص شهرداری‌ها محسوب می‌شود.


به گزارش خبرنگار ایمنا، تامین مالی مناسب و صحیح پروژه‌ها یکی از الزامات و اولویت‌های سازمان‌ها و به خصوص شهرداری‌ها محسوب می‌شود. در همین خصوص وحید عرب، مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری تهران با بیان اهمیت پایدارسازی منابع درآمدی، اظهار کرد: درآمدهای پایدار شهری در چهار کد درآمدی به میزان ۳۰ درصد افزایش یافته است. به علاوه وصولی عوارض نوسازی، عوارض کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند املاک مسکونی و غیرمسکونی، چهار کد درآمدی هستند که امسال ۱۲ درصد در تعداد قبوض و ۳۰ درصد هم در مبلغ وصولی نسبت به مدت مشابه سال قبل و بر اساس زمانبندی تا ۲۲ مهر ۹۸ رشد داشته است.

وحید عرب

وی گفت: همزمان با ایجاد زیرساخت‌های فناوری و دسترسی همه شهروندان به روش‌های متنوع پرداخت عوارض و بهای خدمات مدیریت پسماند املاک مسکونی و غیرمسکونی، می‌توان عوارض نوسازی، کسب و پیشه و بهای خدمات مدیریت پسماند را به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به وجود قبوض کاغذی پرداخت کرد. مدیرکل تشخیص و وصول درآمدهای شهرداری تهران، افزود: قبوض کاغذی عوارض صرفا برای مودیانی که در طول سال موفق به پرداخت اینترنتی عوارض نمی‌شوند، چاپ و ارسال می‌شود تا خللی در این درآمدها ایجاد نشود. دیگر اخبار اقتصاد شهری به شرح ذیل است:

آغاز معاملات ۲۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت شهرداری شیراز در بورس

محمدهادی هاشم پور

محمدهادی هاشم پور،  معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز گفت: با توجه به احراز شرایط پذیرش، انجام معاملات ثانویه مربوط به مابقی اوراق مشارکت قطار شهری شهرداری شیراز به مبلغ ۲۵۰۰ میلیارد ریال در نماد مشیر ۹۹۱۱ در بازار بدهی بورس اوراق بهادار تهران آغاز گردیده است. وی حجم کل اوراق منتشره شهرداری شیراز با نماد مشیر ۹۹۱۱ را چهار میلیون ورقه برابر با چهار هزار میلیارد ریال، عنوان و خاطرنشان کرد: پیش از این یک میلیون و پانصد هزار ورقه از این اوراق انتشار یافته بود و با توجه به افزایش تعداد اوراق قابل معامله شهرداری شیراز، مابقی این اوراق در معاملات ثانویه بازار اوراق بدهی بورس بهادار تهران از چندی پیش عرضه گردیده است.

راه اندازی سامانه کارتابل الکترونیک در سامانه جامع

عبدالحمید امامی، رئیس کمیسیون مالی و اقتصاد شهر با اعلام این خبر گفت: در راستای تاکید مدیریت شهری و اجرای بند دو ماده ۳۵ برنامه پنج ساله سوم توسعه شهر تهران، در خصوص استقرار خزانه داری الکترونیک، نسخه آزمایشی کارتابل الکترونیک به صورت مشترک در سامانه جامع مالی و بانک شهر راه اندازی شد. وی افزود: به منظور عملیاتی شدن این پروژه در صورت رفع برخی از موانع و هماهنگی فضای IT سیستم بانک شهر با سیستم جامع مالی شهرداری تهران، کارتابل الکترونیک به صورت پایلوت در اداره کل خزانه داری اجرا می شود. گفتنی است سامانه کارتابل الکترونیک: امکان سنجی و نهایی سازی جهت ایجاد، استقرار و عملیاتی نمودن سامانه کارتابل الکترونیک در راستای برقراری سیستم خزانه داری الکترونیک است.

سرمایه گذاری پنج میلیارد تومانی بخش خصوصی برای راه اندازی بازار صنایع دستی بندرعباس

 مجتبی سلیمی، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری بندرعباس اظهارکرد: نبود مکانی مناسب در خور شهر بندرعباس جهت عرضه صنایع دستی و کمک به احیای این رشته و حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی و همچنین کمک به ساماندهی بیشتر این بخش و ایجاد اشتغال از اهداف پیگیری این طرح است. سلیمی افزود: شهرستان بندرعباس از هنرمندان بنام صنایع دستی در حوزه های مختلف قالی بافی، حصیر بافی، گلابتون دوزی، قالیبافی، صنایع دستی دریایی، چادر شب بافی و سایر حوزه ها برخوردار است که توجه ویژه به فعالیت های آنان می تواند در توسعه صنعت گردشگری و اقتصاد منطقه نقش به سزایی ایفا کند. وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین مشکلات حوزه صنایع دستی، نبود بازارچه دائمی و مرکز فعالیت هنرمندان این عرصه است تا این افراد بتوانند ضمن تولید، محصولات خود را به صورت مستقیم عرضه کنند. رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: این بازارچه با ظرفیت اولیه ۳۰ غرفه تا پایان بهار سال آینده راه اندازی خواهد شد و می تواند مصداق بارزی برای سال رونق تولید در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد و فرصتی استثنایی برای سرمایه گذاری دانست. ** کلانشهر کانون ثروت و تمرکز سرمایه در سطوح جهانی است

کلانشهر کانون ثروت و تمرکز سرمایه در سطوح جهانی است

مدیر روابط عمومی معاونت اقتصادی شهرداری مشهد، اظهار کرد: کلانشهرها، کانون ثروت و تمرکز سرمایه و تولید در سطوح ملی، منطقه ای و جهانی هستند و آینده اقتصادی کشورها و مناطق شهری دنیا به میزان زیادی در گرو تحرک بخشی و پویایی اقتصاد کلانشهری است. ارتقای بهره وری در مدیریت شهری کلانشهرها و بالفعل شــدن ظرفیت های توسعه ای آنها میتواند ازطریق حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی و ایجاد تسهیلات برای هدایت و تثبیت سرمایه ها در پروژه های توسعه شهری در ابعادگوناگون، محقق شود.

شهر هوشمند؛ شهروند محوری با نوآوری باز

دبیر کمیته توسعه شهرهای هوشمند آسیایی در مجمع شهرداران آسیایی AMF در گفت‌وگو با ایمنا، گفت: تمام زیرساخت‌ها در شهر هوشمند برای بهبود کیفیت زندگی مردم و پارامترهای شهر دانش محور و نوآور است، بنابراین این شهروندان هستند که محور اصلی موضوع توسعه شهرهای هوشمند را تشکیل می دهند.

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ALLCHANNELS

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE