https://shahrvaeghtesad.ir

آذربايجان شرقيشهردار آینده تبریز کیست؟ آیا یکی از اعضای شورای شهر شهردار تبریز خواهد شد؟
شناسه خبر :2990
یکشنبه, 27 ژوئن 2021
1253 بازدید
پ

با پایان یافتن روند برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، منتخبین جدید شوراهای اسلامی شهر حداقل دو کار مهم را در دستور کار خود (هر چند به صورت غیر رسمی تا شروع دوره جدید) قرار خواهند داد: انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر و انتخاب شهردار آینده شهر. تقریباً انتخاب رئیس شورای شهر و انتخاب […]


با پایان یافتن روند برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر، منتخبین جدید شوراهای اسلامی شهر حداقل دو کار مهم را در دستور کار خود (هر چند به صورت غیر رسمی تا شروع دوره جدید) قرار خواهند داد: انتخاب رئیس شورای اسلامی شهر و انتخاب شهردار آینده شهر.

تقریباً انتخاب رئیس شورای شهر و انتخاب شهردار همزمان صورت می گیرد چرا که معمولا هرتیمی که بتواند اکثریت را تشکیل دهد با محوریت انتخاب رئیس شورا و شهردار احتمالی شکل می گیرد.

از جمله کلانشهرهایی که انتخاب رئیس شورا و شهردار در آن با چالش ها و هیجانات خاص پیگیری می شود، کلانشهر تبریز می باشد. در انتخابات ۱۴۰۰ شوراهای اسلامی شهر این چالش ها و هیجانات بیشتر از ادوار گذشته خواهد بود. برخی از این چالش ها و هیجانات به شرح ذیل می تواند پیش بینی شود:

۱- رئیس شورای شهر دوره قبل که چندین دوره هست در شورای شهر تبریز حضور دارد و در شهرداری به عنوان عالیجناب خاکستری شناخته می شود در این دوره علی رغم تاخیر در فعالیت های تبلیغاتی مجددا انتخاب شد و رای خیلی کمی نداشت. با این حال توانایی تشکیل گروه اکثریت را نیز مجددا داراست. اگر صلاحیت او تایید شود حتما مهره مار خود را باز هم بیرون خواهد آورد.

۲- یک عضو سابق شورای اسلامی شهر که قبلا نیز برای ریاست شورا و حتی شهرداری خیز برداشته بود از طیف اصولگرایان بازهم رای آورد و در این دوره نیز ریاست شورا و شهرداری را طالب می باشد. او یکی از سرداران مطرح تبریزی می باشد. کم حرف میزند و تقریبا به خاطر ماهیت نظامی بودنش، طراح و مبتکر هست اما به خاطر اینکه تبریزیهای متولد تبریز در حداقل مشارکت انتخابات هستند معمولا کاری را پیش نمی برد و یا آنقدر دیر به پایان می برد که دیگر کار از کار گذشته است.

۳- از بین نیروهای داخل مجموعه شهرداری افراد خیلی متخصص، جدی و توانمند وجود دارند که می توانند کاندیداتوری ریاست شهرداری تبریز را عهده دار بشوند. از جمله این افراد عباس رنجبر، داود طالب نژاد و یعقوب هوشیار می باشند. اگر شورای شهر بخواهد با طیف درون شهرداری به نتیجه برسد این کارشناسان در اولویت انتخاب خواهند بود. چرا که عملکرد واقع گرایانه تری دارند.

۴- شهرداران سابق کلانشهر تبریز همچنان علاقمند هستند ریاست شهرداری تبریز را بر عهده بگیرند. البته با کاندیداتوری برخی از ایشان برای انتخابات شورای شهر تهران و احتمال رای نیاوردنشان، شهرداری تبریز دیگر به آنها نخواهد رسید.

۵- استاندارفعلی آذربایجان شرقی که دکتری برنامه ریزی شهری و منطقه ای دارد می تواند کاندیدای خوبی برای ریاست شهرداری تبریز باشد. ایشان اهل تعامل ، دارای شخصیت ملی و منطقه ای و بومی تبریز می باشد و همه جریان های داخل شورا ایشان را قبول خواهند کرد. در این دو سالی هم که استانداری کرد پیخ و خم ها را بیشتر آشنا شد. بر اساس وضعیت سیاسی و اجتماعی فعلی شهر و استان، بعید به نظر می رسد ایشان در دوره آقای رئیسی استاندار باقی بمانند و اگر گروه محافظه کاران بخواهند کاندیدایی داشته باشند کی بهتر از ایشان!!!.

۶- از جمله افرادی که در سطح ملی خودی نشان دادند و با توجه شخصیت شان شانس رای آوری برای تصدی ریاست شهرداری تبریز را دارند یکی از نمایندگان سابق مجلس که در سپاه نیز عضویت داشته اند می باشد. ایشان نیز کم حرف، نظامی مسلک، عافیت طلب و پرنفوذ می باشد.

۷- سید قاسم ناظمی، مدیرکل ارشاد اسلامی استان، معاون اسبق فرهنگی شهرداری تبریز، معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران و از عالیجنابان خاکستری موسسه طوبی نیز طرفداران زیادی در شورای اسلامی شهر تبریز دارد. طیف دادشهر تقریبا ساخته و پرداخته مطالعات راهبردی ایشان در آن موسسه می باشد. تبریز به کار فرهنگی زیادی نیاز دارد و هرکس کار فرهنگی بکند جایگاه بهتری نسبت به آنهایی که کار اقتصادی می کنند خواهد داشت. سوابق تهران و تبریز ایشان، سوابق کار در نهادهای دولتی، عمومی غیر دولتی و خصوصی از ایشان یک عالیجناب خاکستری برای شهر تبریز و شهرداری تبریز ساخته است.

به دیگر سخن، علی شیاری، عباس رنجبر، علی نوای باغبان، بعقوب هوشیار، فرج محمد قلیزاده، محمداسماعیل سعیدی، محمدرضا پورمحمدی، تراب محمدی، سید قاسم ناظمی از جمله افرادی هستند که برای ریاست شهرداری کلانشهر تبریز می توانند برنامه تهیه کنند.

باید دید اعضای ششمین دوره شورای اسلامی کلانشهر تبریز که تمایل زیادی به تغییر مدیریت در شورا و شهرداری تبریز را خواهان هستند آیا فردی توانمند، متعهد و پاکدست و دارای انگیزه لازم را برای این مسئولیت خطیر چگونه انتخاب خواهند کرد؟!

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ALLCHANNELS

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE