https://shahrvaeghtesad.ir

آذربايجان شرقيمکیدن خون ملت ایران با بیت کوین
شناسه خبر :1401
پنج‌شنبه, 1 آگوست 2019
1021 بازدید
پ

دکتر حسن نژاد نماینده مردم مرند و جلفا گفت: راه‌اندازی پیام‌رسان‌های مالی به فعالیت‌های غیرقانونی بیت کوین مشروعیت می‌بخشد.


به گزارش آناج، نمایندگان موافق رد طرح راه‌اندازی پیام‌رسان‌های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی تأکید دارند طرح راه‌اندازی پیام‌رسان‌های مالی به فعالیت‌های غیرقانونی بیت کوین مشروعیت می‌بخشد.

محمد حسن نژاد در نشست علنی امروز( سه‌شنبه، ۸ مردادماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با رد طرح یک فوریتی راه‌اندازی و استفاده از پیام‌رسان های مالی و انعقاد پیمان‌های پولی دو جانبه و چند جانبه در تجارت خارجی، گفت: این طرح خوش ظاهر و بد باطن است. گول ظاهرش را نخورید. در ظاهر هدف از دور زدن تحریم‌ها که دلار و یورو را بی اثر کند اما این اتفاق نمی‌افتد و تحریم‌ها بدتر می‌شود. ما خودمان را تنها محدود می‌کنیم در این طرح می‌گویند که با ۲۴ کشور پیمان دو یا سه جانبه داشته باشیم حال این که ما با کل دنیا پیمان داریم. پس این کار خود تحریمی بیش نیست.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: تا ماده ۵ این طرح عملا تکرار مکررات است. اصل موضوع بر سر ماده ۵ می‌باشد که در آن آمده به منظور تنوع بخشی و تسهیل ابزارها و روش‌های پرداختی کشور بانک مرکزی موظف به فراهم کردن زمینه‌های لازم جهت راه اندازی و انتشار انواع ارزهای دیجیتال با پشتوانه دولتی و غیر دولتی است. این در حالی است که بانک مرکزی باید پشتوانه پول کشور باشد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: ما با این ماده می‌خواهیم به کسانی که با مزارع بیت کوین رانت خوار شده و پول بیت‌المال را بالا کشیده‌اند شکل قانونی دهیم. بانک مرکزی پشتوانه‌ بیت کوین نیست آن هم کسانی که از برق کشاورزی استفاده کرده و ماینر وصل کرده و با برق یارانه‌ای و پول بیت‌المال سیستم ماینر راه اندازی کرده تا چینی‌ها از برق ارزان استفاده کنند. با این کار ۱۰۰سوء استفاده‌گر ثروت مند شدند. این عین همان دلار چهار هزار تومانی است که برای واردات داده شد تا جنسی به کشور وارد شود که این اتفاق هم رخ نداد.

وی ادامه داد:‌ پشت پرده این طرح مشخص است این طرح را به نمایندگان عضو کمیسیون اقتصادی ندادند چون می‌دانستند که ما متوجه می‌شویم پشت پرده چیست. به طور کلی این طرح می‌خواهد به بیت کوین مجوز دهد تا کسانی که خون ملت را مکیده و امروز می‌ترسند که بیت کوین را نقد کنند با دست ما اقدامشان قانونی شده و خلاف خود را حلال کنند.

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ALLCHANNELS

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE