https://shahrvaeghtesad.ir

اخبار اقتصادیهدف انجمن توسعه اقتصادی شهر تبریز، کمک به هم افزایی نخبگان در شورای اسلامی شهر هست.
شناسه خبر :2936
دوشنبه, 26 آوریل 2021
1007 بازدید
پ

امروزه شهرها روز به روز در حال بزرگ شدن بیش از پیش است و لازم هست نخبگان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اداری به ملزومات این رشد و گسترش شهری توجه و عنایت بیشتری داشته باشند. یکی از ابعاد مهم شهری شدن و شهرنشینی توجه به توسعه اقتصادی شهرهاست. اگر این جنبه از شهرگرایی فراموش شود […]


امروزه شهرها روز به روز در حال بزرگ شدن بیش از پیش است و لازم هست نخبگان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و اداری به ملزومات این رشد و گسترش شهری توجه و عنایت بیشتری داشته باشند.

یکی از ابعاد مهم شهری شدن و شهرنشینی توجه به توسعه اقتصادی شهرهاست. اگر این جنبه از شهرگرایی فراموش شود یا موجب کم توجهی گردد، شهرها به جای افزایش رفاه اجتماعی ، به محلی برای فقر، بزهکاری و جرم و جنایت می شود. چرا که در شهرها، انسانها بیش از زندگی روستایی در هم تنیده می شوند و این امر اگر با توسعه اقتصاد شهرها مدیریت نشود، آفت زندگی جمعی می شود.

یکی از ذینفعان توسعه اقتصاد شهرها، شهرداری هاست. شهرداریها می توانند در بهبود اقتصاد شهری هم موثر واقع شوند و هم از توسعه اقتصاد شهر بهره مند گردد.

مدیریت این مجموعه عظیم یا به عبارت اقتصادی تر، این بنگاه اقتصادی بزرگ باید خیلی حساب گرانه و توام با تخصص های متعدد باشد. اداره شهرداری ها با اداره سایر مراکز اداری، سیاسی و اقتصادی متفاوت و پیچیده هست. سختی کار در شهرداریها مضاعف بوده و اکثر کارکنان شهرداریها معمولا بعد از بازنشستگی دچار آسیب های روحی و جسمی شدیدی می شوند و همین امر نیز بر بهبود مدیریت شهرداری نیز تاکید می کند. لازم هست اقتصاد شهرداری و اقتصاد شهری در این زمینه اقدامات متقتضی را برنامه ریزی و اجرا نماید تا شاهد شکوفایی بیشتر سازمان شهرداری تبریز باشیم.

شوراهای اسلامی شهری یکی از ارکان مدیریتی و تصمیم گیری هست که این روزها ششمین دوره آن در حال رقم خوردن هست. هرچند مشکلات اقتصادی و شرایط کرونا بر میزان مشارکت انتخاباتی می تواند تاثیر گذار باشد ولیکن سرنوشت شهر را نمی شود به این راحتی رها و به امان خدا گذاشت. کانیدداهای مطرح و با سابقه ای قبول مسدولیت کاندیداتوری کردند و باعث افتخار خواهد بود در این زمینه به هم افزایی و افزایش سینرژی اولویت داده شود.

گردشگری شهری
ونکور کانادا عکس تزئینی)

انجمن توسعه اقتصادی شهر تبریز بر آن هست که در این حرکت سیاسی و اجتماعی به انتخاب بهتر کاندیداها برای مدیریت و اداره بهتر شهر به یاری شهروندان تبریز بشتابد. در این انجمن که به همت اساتید دانشگاه و مدیران بازنسشته و نخبگان شهری جلسات آن برگزار می شود سعی می شود با رصد کردن اهداف و برنامه های کاندیداها، در شناسایی کاندیدای اصلح به شهروندان علاقمند کمک و یاری رساند.

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ALLCHANNELS

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE