https://shahrvaeghtesad.ir

اخبار شهرداریهاتهران هوشمند کانون توجه شورای اسلامی شهر درگفتگوی با محمد فرجود و مجید فراهانی
شناسه خبر :1486
شنبه, 24 آگوست 2019
1223 بازدید
پ

آینده شهرها در هوشمند سازی خواهد بود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی شهر و به نقل از روابط عمومی سازمان فاوای شهرداری تهران، محمد فرجود، مدیرعامل سازمان در ابتدای این نشست با تأکید بر توسعه فعالیت‌های نوآورانه در شهر گفت: برای توسعه نیازمند یک زیست بوم باز و پویا هستیم که نقس آفرینان آن تنها استارتاپ‌ها هم نیستند و طیف گسترده‌ای از شرکت‌ها و موسسات در چرخه نوآوری مشارکت دارند. کما اینکه بسیاری از پروژه‌های بزرگ شهری را کسب و کار‌های بزرگ‌تر می‌بایست سرمایه گذاری و اجرا کنند. همچنین بازار کاری که شهرداری ایجاد می‌کند یک بستر بسیار مهم برای کار نوآورانه است. توسعه نوآوری می‌تواند مدیریت شهر را بهره‌ورتر کند و شهر‌ها را در مسیر توسعه قرار دهد.

محمد فرجود

فرجود در ادامه بر تغییر رویکرد سازمان فاوا در همکاری با سایر ارکان شهرداری در صورت حرکت به سمت شهر هوشمند تأکید کرد و گفت: نقش این سازمان از مجموعه‌ای که ارائه دهنده خدمات فنی بوده است به سازمانی که راهکار‌های هوشمند را در جهت ارتقای کیفیت خدمات و ارتقای بهره وری ارائه می‌کند، تغییر کرده و سعی ما این است که به جای تولید سامانه‌های متعدد و مستقل، سرویس‌ها یکپارچه ایجاد کنیم. برای مثال بسیاری از سرویس‌های شهروندی در سامانه یکپارچه‌ای مثل «تهران من» ارائه می‌شود که به مرور در حال تکمیل و توسعه است. همچنین پوشش سامانه‌های یکپارچه را در سطح شهرداری و سازمان‌ها و شرکت‌ها توسعه دادیم مثل سامانه منابع انسانی که کار بسیار سنگین و بزرگی بود.

او در ادامه و در توضیح اهمیت سامانه تهران من گفت: در این سامانه تا کنون حدود ۸۰۰ هزار شهروند و کسب و کار ثبت نام کرده‌اند که تعداد قابل توجهی است و می‌توان به آن به عنوان یک اپراتور شهری نگاه کرد و یکی از بزرگ‌ترین سامانه‌های کیف پول الکترونیک کشور است که با وجود این سامانه مدل ارتباط با شهروند هم تغییر می‌کند.

در ادامه مجید فراهانی، عضو شورای اسلامی شهر تهران با تقدیر از تلاش‌های این سازمان در ایجاد تحول در زمانی کوتاه گفت: در دوره جدید مدیریت شهری مسئله اصلی جلب رضایت مردم و ارائه عملکرد مناسب است، به نحوی که شهروندان تهرانی در کمترین زمان ممکن و با کیفیت بالایی خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند. تمرکز اصلی در دوره‌های گذشته بیشتر بر توسعه زیرساخت‌های سخت افزاری و عمرانی بوده مثل تونل‌ها و اتوبان‌ها، اما نگاه مدیریت شهری اکنون این‌گونه نیست. توسعه سرویس‌ها و بالا بردن کیفیت آن‌ها با استفاده از تجربیات جهانی اولویت ما بوده و برنامه تهران هوشمند در کانون توجه شورای شهر است.

مجید فراهانی

او با اشاره به جمعیت قابل توجه شهروندانی که روزانه در این شهر به فعالیت مشغول‌اند و همچنین گستردگی ساختار شهرداری گفت: مهم‌ترین رسالت سازمان فاوا، ارائه خدمات همزمان به بدنه شهرداری و شهروندان است که حجم کار وسیعی را شامل می‌شود. اگر سازمان را به عنوان یک نهاد حاکمیتی بدانیم که مهم‌ترین وظیفه‌اش توسعه خدمات نرم افزاری و ارائه آن به مردم تعریف شده، طبیعی است که نمی‌توان همزمان تصدی همه این امور را در دست داشته باشد و باید هرچه بیشتر از ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده نماید.

فراهانی در ادامه افزود: ما هنوز در ابتدای مسیر هوشمندسازی هستیم و کار‌های بسیاری برای انجام وجود دارد و در آینده حجم کار وسیع‌تر هم خواهد شد. سازمان باید از ظرفیت‌های کوچک و بزرگ بخش خصوصی استفاده کرده و تعیین استاندارد‌های فنی و نظارت به نحوه اجرای پروژه‌ها را به عهده گیرد.

این عضو شورای شهر تهران در پایان این نشست از مرکز داده و مرکز کنترل عملیات شبکه شهرداری تهران واقع در سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری بازدید کرد.

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ALLCHANNELS

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE