https://shahrvaeghtesad.ir

گردشگری شهریجاذبه های گردشگری شهر ماسال گیلان: شهر ابرها و آبشار
شناسه خبر :1473
پنج‌شنبه, 22 آگوست 2019
1185 بازدید
پ

اگر می خواهید در فصل بهار به سفر بروید اما نمی دانید بهترین مکان برای مسافرت کجا هست پیشنهاد می کنم شهر ماسال در استان گیلان را حتما ببینید.


مقدمه

ماسال یکی از شهرهای استان گیلان است که در بین کوههای تلاش قرار گرفته است. این شهر کوچک به شهر آبشار معروف است. طبیعت بکر با جنگل و درختان چندهزار سال دارد. دارای کلبه های چوبی وسط جنگل و کوه‌های زیبا که آرامشی خاصی را انتقال می دهد. انرژی گرفتن از طبیعت ماسال روح و جسم هرکسی را صیقل می دهد.

از تهران با ماشین شخصی حرکت کنید تا شهر ماسال بدون توقف حدود ۵ ساعت در راه هستید و حدود مسافت ۳۶۳ کیلومتر می پیماید. زمانی که وارد استان گیلان می شوید می توانید یک سفرنامه ماسال برای خودتان بنویسید و ثبت خاطرات عالی داشته باشید. اگر علاقمند به فهمیدن زیبایی های این شهر زیبا هستید حتما با ادامه مقاله با ما همراه شوید.

ماسال کجاست؟

ماسال به زبان تالش به معنی مازال، مسال و غیره است. دلیل نام گذاری این اسم به دلیل وجود کوه‌های تالش است. این شهر در استان گیلان در کنار کوه‌های تالش قرار گرفته است. شهرستان ماسال دو بخش مرکزی و شاندرمن تقسیم شده است. این دو تا بخش بهشت روی زمین که هنوز هیچکسی نتوانسته است تغییراتی را انجام دهد. از رشت تا به این شهر برسید حدودا ۲ ساعت در راه هستید.

جاذبه های دیدنی بسیاری نظیر آبشار، غار، ییلاق، رودخانه، باغ پرندگان، بازار هفتگی و غیره را دارند و بادیدن تمام این موارد مجذوب این شهر می‌شوید و خاطرات زیبای  را برای خودتان ثبت کنید.

 

 

مکان های دیدنی شهر ماسال

شهر کوچک با مناظر دیدنی که دارد شما را یاد کارتون های کودکی می اندازد. دشت و جنگل های سرسبز بسیار عالی که دارد و از همه قشنگ‌تر روستاهای اطراف این شهر است که بسیار چشم نواز هستند. اگر علاقمند بدانید بهترین زمان سفر به ماسال چه وقتی است پیشنهاد می کنم حتما کلیک کنید و مطالعه کنید.  در ادامه ۵ تا از بهترین مکان های شگفت انگیز شهر را توضیح خواهیم داد.

  • ييلاق ماسال بهشت روی زمین

حدود ۱۰ دقیقه که به سمت شمال شهر حرکت کنیدتابلوی بزرگی نوشته شده که به سمت ییلاق در حرکت خواهید بود. ییلاق یک مکان پیچ در پیچ در دل کوه قرار گرفته است و هر چه به سمت قله کوه می روید زیبایی این مکان بیشتر می شود. در ابتدای جاده خانه‌های روستایی می بینید و کمی که حرکت کنید با یک آبشار بزرگ و دیدنی روبرو خواهید شد. درختانی که به صورت عمود در دل کوه سبز شدند دلربایی خاصی می کنند.

جاده ای زیبای ییلاق

حدود یک ربع در جاده ییلاق حرکت کردید، ماشین را در جای متوقف کنید و پیاده شوید و آب و هوای آن مکان را استشمام کنید. اگر خوب دقت کنید؛  گوسفندانی خواهید دید که در حال مرتعی هستند و لذت گشت و گذار در این مکان را چندین برابر خواهد کرد.

ارتفاع ییلاقات ماسال

برای استراحت کردن می توانید از رستوران های اطراف که وجود دارد استفاده کنید اما پیشنهاد می کنم که تا انتها این جاده را بروید و پا روی ابرها بگذارید. در انتها جاده حس می کنید در بالای ابرها قرار گرفتید و تا چشم کار می کند مه و ابر خواهد بود.

از همه قشنگ تر روستای اولسبلنگاه در پایان جاده ییلاق ماسال است. این روستا دارای کلبه های چوبی که روی کوه ساخته شده است. زیبایی روستا زمانی دوچندان میگردد که پر از مه می شود.

  • آویشو هیجان انگیز ترین غار در دل طبیعت

۲۲ کلیومتر از شهر ماسال طی کنید به غار زیبای آویشو در دل طبیعت خواهید رسید. این غار تنها یک دهانه با ارتفاع  ۱۴۶۰ متر از سطح دریا دارد. داخل غار یک رودخانه ای زیبای در حال جریان است و در انتها به آبشارهای زیبا می رسد، همچنین قندیل های که از جنس آهک هستند از دیوارهای غار آویزان شده اند و بلندای آن یک متر است، پس با دقت از این مسیر عبور کنید.

.آویشو غار هیجان انگیز ماسال

یکسری چاه های آب هم در این غار وجود دارد که زیبای آن را چندین برابر می کند؛ البته فراموش نکنید هر غار دارای جانواران مانند خفاش، حلزون، پشه، آبدزدک نیز زندگی می کنند.

  • آبشار رامینه

ماسال در چندسال اخیر به دلیل جاذبه های زیبایی که دارد جزو یکی از مناطق گردشگری استان گیلان به حساب می آید. این شهر کوچک آبشارهای زیادی دارد که بتوانید ساعتها در کنار آنها آرامش بگیرید وجود دارد.

آبشار رامینه در شهر ماسال

آبشار رامینه جزو یکی از زیباترین آبشارهای بهشت کوچک گیلان است که در بالادست جاده اصلی و در دل جنگل است. آبشار پر از آب  است که با شیب تند فرود می ریزد و این جاذبه کاملا بکر و دست نخورده است. یک مورد دیگر که خیلی رویایی است هتل رامینه روبروی آبشار قرار گرفته است  و اگر پنجره اتاق شما روبروی آبشار باز شود یک حس کاملا عالی به شما دست خواهد داد.

  • باغ پرندگان تمجیدی در شهر ابرها

برخی پرندگان مختص به آن یک شهر یا کشور هستند و برای دیدن آنها باید به آن منطقه بروید. استان گیلان هم دارای پرندگان بومی هستند که تنها آن شهر دارد. باغ پرندگان تمجیدی یکی از ان مکان ها هست که می توانید با انواع پرندگانی که تا به حال ندید آشنا شوید.

یک مزیت دیگری که این باغ دارد؛ اگر مسافر هستید می توانید آن مکان دارای اقامتگاه های برای مسافران است. برای رفتن به این باغ پرندگان باید به سمت ییلاقات ماسال حرکت کنید و به سمت منطقه اسب ریسه بروید.

  • پارک جنگلی ریزمندان در شهر زیبای ماسال

پارک های جنگلی بسیاری در استان گیلان به بهره داری رسیده است. پارک جنگلی ریزمندان با وسعت ۲۰۰ هکتار در ماسال با تمام امکانات و تجهیزات برای مسافران احداث شده است.قدم زدن در این پارک یک حال و هوای متفاوتی در شما بوجود می آورد. طبیعتی را از نزدیک خواهید دید که در هیچ کجای دنیا وجود نخواهد داشت.

پارک جنگلی ریزه مندان در شهر ابرها

مکان های اقامتی در این جنگل وجوددارد؛ می توانید غذاهای عالی این شهر را بچشید و طعم متفاوت را تجربه کنید. اگر نمی دانید غذاهای استان گیلان چه چیزی هست پیشنهاد می کنم مقاله ” معروف ترین غذاهای گیلان را بشناسید” را حتما مطالعه کنید تا انتخاب اشتباهی در غذاهای محلی نداشته باشید.

هتل های شهر همیشه سرسبز

یکی از الزامات سفر اقامت در یک مکان عالی خواهد بود اما خب یکی از سوالاتی که همیشه مسافران می پرسند؛ ماسال چندتا هتل یا جا برای اسکان دارد. در ادامه تمام هتل  و مهمانسراهای شهر ماسال را برای شما می گوییم.

  • هتل معصومی ماسال
  • هتل اولسبلنگاه ماسال
  • هتل خانی در ییلاقات ماسال
  • هتل آپارتمان مرزبانی
  • هتل شاندرمن
  • اقامتگاه توریستی ملل شاندرمن

پایان یک سفر عالی

پس از گشت و گذار و دیدن بهترین جاهای دیدنی شهر ماسال حال می توانید در دفترچه خاطرات را ثبت لحظه های عالی کنید. از ییلاق ماسال گرفته تا آبشار رامینه می توانید لذت کامل را در این شهر ببرید. اما اگر می خواهید در فصل بهار به سفر بروید اما نمی دانید بهترین مکان برای مسافرت کجا هست پیشنهاد می کنم ماسال را حتما ببینید.

پ
نظرات و تجربیات شما
نام:
ایمیل:
سایت شما:
* نظری شما:
قوانین ارسال نظر
قوانین ارسال نظر

لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر،تکرار نظر دیگران،توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

لطفا نظرات بدون بی احترامی ، افترا و توهین به مسٔولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

در غیر این صورت < <دیوار خبر>>مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

ALLCHANNELS

You can now follow us on telegram channel.

JOIN CHANNEL
CLOSE